March 07, 2013

Balas surat Coretan Bicara



Assalamualaikum ya Benim walalalala heeeee

Saya di sini ingin membalas kenyataan anda yang bertajuk " lalaalalala". Ehe.  Oh ya, saya tak pernah jeles dengan awak yang kini berada di rumah kerana saya pun sedang bertapa di rumah saya jugak. Nampaknya saya perlu ceritakan satu persatu nih. kikiki

sayangku Benim,


Pada hari cik Ta berkalut-ribut mengajak rakan-rakannya untuk ke program itu, saya berasa sangat gembira sekali kerana akhirnya saya boleh keluar rumah. Keluar mencari sesuatu yang berfaedah di samping dapat menambahkan jumlah $$$$ dalam akaun bank.Wherherher. Saya diibaratkan seekor dugong yang terdampar di lautan sejak 18 Januari 2013 sehingga minggu ini. Oh ya, sebelum itu, cik ta menyuruh saya mem'inform' ma dan abah dahulu. Namun, dengan yakinnya saya berkata kepada cik ta.

"ermm, no need to tell 'em. surely they give me permission to do that. 
u confirm the place first. then where u go, i follow u ta. Sure."

Dengan yakinnya ayat itu diperkatakan.
Tanpa 'insyaAllah' di belakang.
Terus yakin.
Gembira bukan kepalang.

Di sebalik tabir: Cik ta sibuk dengan telefonnya. Mungkin sibuk berdiskusi dengan Cik Fah dan Cik Kah.*haha.  Dan saya sibuk di depan laptop meng'google'  apa itu program GCAP sebenarnya. Pada malamnya (malam Sabtu yang lepas) Cik ta menelefon saya dan memberitahu berita yang tergempar itu. Whoargh, ini sangat mengejutkan. Lokasinya sudah bertukar. hahaha. Pada mulanya saya ingat di Kota Bharu sahaja. Tapi saya on kan sahaja. Sekali lagi, cik ta minta saya bagitahu ma abah. Ok. I will do ta. lek2

Nak dijadikan cerita, gi la bagitahu ma dan abah. 

"ma abah, saem ajok gi program GCAP. boleh dop?"

Pertanyaan ini dijawab dengan soalan yang pelik oleh abah dan ma.
saya terdiam.
saya masuk bilik laptop ni dan tiba-tiba termengalir air mata.
kahkahkah.
*kecewa sebenarnya.

Ambe kecewa. SObs. Baru berangan nok enjoy-enjoy dengan mereka semua. Ambe gi bukak facebook. Seperti biasa, scroll down sampai rasa bosan. Sesungguhnya facebook sangat membosankan sejak kebelakangan ini. Bukak chat, then tertengok 'si lilacbungatulip' online.KAH KAH KAH. Tanya pendapat samaada nak join program itu atau nak ikut jalan lain. Wah, jawapan yang memberangsangkan. Something yang go direct to the deep heart la ore putih kato. Tak dop kona-kona doh. 

Lenguh dah ambe nok naip ni benim nim nim,

Keep thinking.
Pray to Allah.
Ask them again.
Still no valid answer.
so, better silent.

Tu la, perancangan kita tak sama dengan perancangan Allah. Allah bagi kita dua pilihan jah. Kita je yang terlebih pening. Padahal tak la payah sangat pun nak buat pilihan tu. Dua-dua ada baiknya. Atas kita belaka nak ambil yang mana. Kalau tanya kawan, kawan kata gitu dan gini. Mula-mula akui, ya ada betulnya si polan dan si polan ni kata. Lepas tu, buka blog sahabat-sahabat yang pernah ada pengalaman ni. Yergh, Perasaan mula lah nak goyah balik. Pening. Ayat kalau dan kalau dan kalau bermain di fikiran. Kadang-kadang jijik dengan perasaan sendiri. Payah kalau hati tak balik pada Allah. 

Ambil wudhu'.
And Thanks Allah for guiding my ways till this stage. 
Still at home for few days.
Till last wednesday coming.

And again Praise to Allah for all this. Praise to Allah who has guide us to this. Alhamdulillah.*even for a while*.  Remember all, Allah is always around us wherever we need Him. Always. No doubt. You just need to being calm and relax because Allah has a great plan for you (ya, perancangan yang mungkin ada kebaikan untuk jangka masa yang panjang atau jangka masa yang pendek).

Hai, me myself
via tumblr
trying to ambush her ambition.
p/s: still couldn't find myself at that place. awkward surrounding.
Ahhh, esok ada kem kepimpinan. Saya nak kawan dengan siapa. Payahnya nak jadi peramah ni haih.
Akhirnya, saya sedar saya ni pendiam rupanya. SOBS Y_Y


3 comments:

  1. terima kasih kerana membalas kenyataan saya..hehe..emm boleh saya berkenalan dengan si lilacbungatulip? tahniah ye awk kerna berjaya menghabiskan masa dengan lebih berfaedah.. all the best.. besigagah kan seorang yang sangat peramah..
    as usual lah.anonymous.hahaha

    ReplyDelete
  2. hai anonymous. boleh kenal tak? mari lah kita berkenalan. tak best la asyik menyembunyikan diri je..lol, sililacbungatulip tu saem ambe hok nama idil tu la awok eh. ha3.buat sementara waktu awok eh. puasang dok rumoh. demo pun tunggu je la masa. pahni ppd pggil la tu kalu ada kosong. tak pun KPTM yg panggil :P

    ReplyDelete
  3. owh,si idil yg ensem tu ye,hahaha. untuk pengetahuan besigagah.hari ahad ni baru nak g ppd anto borang.haha..yg KKTM tu sebenarnya da abis tarikh baru anta. dok tahu lah nok kate. kahkahkah.

    ReplyDelete