November 26, 2012

MAAF.


Maaf,

Beri saya waktu untuk pulihkan keadaan ini.
Beri saya waktu untuk memuhasabah diri yang hina ini.
Beri saya waktu untuk mencuci hati dengan kasih sayang Allah
Beri saya waktu untuk sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah beri ini
Beri saya waktu untuk mencari yang sempurna.

Maaf,
Mungkin bukan masanya untuk kita bercanda seperti dulu
Mungkin bukan dengan ini caranya
Cukuplah saya memberi hati pada yang tidak Halal.
Maaf.
Bukan ini cara hidup saya
Ketahuilah.
Bukan ini cara hidup saya.
Ya.
Bukan itu cara hidup saya.

Maaf.
Andainya perbuatan itu menggores hati lembutmu
Maaf.
Andainya perlakuanku itu menimbulkan persoalan disudut hati lembutmu

Kecewakah?
Sedih?
Bahagia?
Tiada Perasaan?

Ketahuilah.
Bersedih itu bukan jalan penyelesaian
Ketahuilah.
Saya selesa dengan keadaan sekarang
Syukur.

Sungguh.
Terima Kasih Allah kerana membenarkan tangan ini berani untuk menaip.
Dikurniakan hati untuk berani bertanya.
Dan
Terima Kasih Allah kerana mengurniakan seorang 'insan' dikala itu

Maaf.
Izinkan saya menyebut nama panggilanmu disetiap doa ini.
Doaku moga diri mu diberi kejayaan Dunia Akhirat
Doaku moga dirimu tidak lalai dengan ujian duniawi.
Jaga hati, jaga iman, jaga Ihsan.
Moga diberkati.

Maaf.
Saya bukan bidadari 'Dunia' awak.


*keronyok surat. Buang dalam tong sampah.




Assalamulaikum ^^,

 Kehadapan saudara/i



p/s: saya harap awak baca surat saya di atas tu dalam keadaan yang ala2 sentimental.

Peh.

Hah! Pernah dapat tak surat layang zaman sekolah dulu-dulu? Tak tahu ya apa tu surat layang? Alaaaaa, yang part bila dok meronda satu bangunan sekolah tu, then tiba-tiba meluncurlah sebuah kapal terbang kertas di pipi senah. Bila buka tu, fuhhh. Berkepuk-kepuk bedak. Wangi lagi. Tak faham? Kalau saya berpantun diakhir surat hmmm 'pecah kaca pecah gelas,sudah baca harap balas' ingat? Ceh, ok, senang cerita surat layang ni a.k.a surat cinta . Ya, glamour masa zaman budak-budak sekolah dulu. 

Wah, adik-adik gembira ya bila cakap pasal surat cinta. Cinta itu. Cinta ini. Cinta sana. Cinta sini. Tu baru dengar perkataan surat cinta, entah-entah melompat kegirangan bila membaca isi kandungannya nanti. Eh, sesi membalas surat cinta pada zaman ni ada lagi ye kak. Heh. *kuno

Adik-adik, tak salah nak menabur kasih sayang sesama insan disekelilling. Memang tak salah. Tapi, biarlah kena pada caranya. Jangan sampai at the end


" aku tak mahu hidup lagi. arghhhhhh "
*glup glup 

" mungkin ini memang jalan takdir ku "
*potong

" Buang bayi ni ye sayang. saya takut "
*Blupp

" Demi kamu ........."
*Zip!



Ya Allah, cuba baca akhbar harian. Situasi ini wujudkan? Wahai manusia, kucing yang tengah galak mengiau dijalanan tengok pun boleh menggeleng tahu tak. Nauzubillahiminzalik.


                                               Nah LOVE LETTER untuk kamu!

                                                     *fuhhhhh. tiup bedak


Sahabat,


Allah.
Remind me always.
  Jaga Hati.                                                  

No comments:

Post a Comment